הכירו את חריש

העיר החדשה בישראל הולכת להיות משהו גדול. שטחים ירוקים, הגירת משפחות צעירות והשקעה של מיליארדים על-ידי המדינה. מי את, חריש?

העיר חריש הפכה לבשורה של אזור השרון. מאז שנות התשעים בהן בנו את העיר מודיעין מיסודה, לא נבנתה עיר חדשה בישראל.

 

חריש תוכננה מבראשית בצורה מודרנית, עם תשתיות משופרות וחדשניות. יש בה ניצול יעיל ומלא של השטח, היא מכילה שטחים ירוקים רבים, מבני ציבור וחינוך, ותשתיות לתחבורה ציבורית מסודרת ונוחה.

 

התכנון המקורי היה להקים עיר לאוכלוסייה החרדית אבל הניסיון הזה כשל ונפתחו מכרזים רבים המיועדים לכלל האוכלוסייה. רוב הרוכשים היום הם משפחות צעירות חילוניות ודתיים לאומיים. 

 

קצב הבנייה בעיר הוא מטאורי: עוד ועוד פרויקטים מאושרים לבנייה והשיווק בשיאו. חריש עתידה לכלול כ- 12.5 אלף יחידות דיור עבור כ- 100,000 אלף תושבים תוך מספר שנים בודדות.


קצב בנייה מטאורי. צילום: אתר חריש סיטי

 

כשהמחירים במרכז הארץ לא מאפשרים לזוגות ומשפחות צעירות לרכוש דירות חדשות, רבים האנשים המחפשים את דירת חלומותיהם בפריפריה. חריש הפכה לפתרון מצוין עבור אותן משפחות המחפשות לרכוש דירה חדשה ואיכותית במיקום יחסית נוח למרכז הארץ.

מדובר בנסיעה של 15 דקות לקיסריה, 30 דקות לאזור כפר סבא ורעננה, 40 דקות לחיפה, ו – 50 דקות על כביש 6 לת"א. בהמשך תבנה בעיר גם רכבת, כך שתהיה נגישות נוחה לאזורי תעסוקה ובילוי רבים בכל רחבי הארץ.

הקרבה לכביש 6, מיקומה של העיר בסביבה ירוקה, אוויר זורם ונעים, לחות נמוכה יחסית לערים באזור מישור החוף ובעיקר המחירים השפויים של פחות ממיליון ש"ח לדירת 4 חדרים, הצליחו להביא משפחות צעירות רבות לרכוש דירות בעיר החדשה הנבנית.

משפחות רבות מוצאות פיתרון למצוקת הדיור

 

הממשלה מעודדת ומקדמת את בניית העיר ואף הכריזה על חריש כאזור בעל עדיפות לאומית. כמו כן המדינה משקיעה תקציבים נוספים ויש תכניות עתידיות לקידום בניית אזור מסחר ותעסוקה בעיר ומושקעים כספים בבניית מוסדות ציבור וחינוך נוספים.

גם בחברת נתיבי ישראל מבינים את החשיבות של הנגשת העיר- הם החלו בהרחבה והסדרה של דרכי הגישה לחריש ושל הצמתים המרכזיים בסביבה. צירי התנועה בכניסה לעיר מורחבים לכבישים דו מסלוליים והעבודות האלו אמורות להסתיים עד סוף השנה הנוכחית. כמו כן תקצב משרד התחבורה תכנית לחיבור הכבישים המובילים לחריש עם מחלף חדש לכביש 6 אשר העבודות עליו אמורות להסתיים עד סוף 2017.

פרויקט "חריש על הפארק". יאכלס חילונים לצד דתיים

 

בהמשך מתוכנן להפוך את חריש לעיר הירוקה בישראל עם יחס כפול של שטחים ירוקים בהשוואה לערים הוותיקות. בנוסף ל – 65 פארקים המתוכננים יוקם בה פארק עירוני מרכזי ענק הצפוי להשתרע על שטח של כ – 100 דונם, במרכזו בריכה אקולוגית, אמפי-תאטרון עם 5,000 מושבים ומתקני משחק וספורט לכל הגילאים.

לפני מספר חודשים היה גל האכלוס הראשון של כ – 150 יחידות דיור בפרויקטים שונים, צפי הקליטה בעיר עד סוף שנת 2016 הוא כ- 10,000 תושבים ובהמשך עומד על כ- 500 משפחות שהן כ- 2,000 תושבים מידי רבעון, כך שבתוך עשור צפויה חריש לאכלס כ- 100 אלף תושבים שהם כ- 25,000 משפחות חדשות.

קצב הפיתוח של התשתיות בעיר הוא מהיר, מתוך מחשבה ורצון שהעיר תחכה לתושביה ולא להיפך.

 

לפרויקטים בחריש - לחצו כאן